poniedziałek, 28 marca 2011

Pizza z ziemniakami :) i klasyczna z boczkiem

Są takie blogi na które zaglądam  codziennie , nawet jeśli nie ma na nich nowego wpisu , lubię popatrzeć  na te starsze , odstresowuję mnie to , zawsze po takiej rundzie  po blogach mam w głowie pełno pomysłów co to  dobrego będę gotować ....niestety moja pamięć jest bardzo dobra  ale  też i bardzo krótka :(

ale kiedy ten pomysł zobaczyłam na blogu "smaki i aromaty"kass mało mnie z zaskoczenia nie zamurowało

pizza i ziemniaki?
no muszę to zrobić !!!!
bo to albo będzie strzał w dziesiątkę albo moja kolejna porażka kulinarna , a do takowych jak wiecie mam ostatnio szczęśćcie :)
 no i jeszcze napędzający  mnie do zrobienia tego przepisu mąż , On ziemniakożerca mógł mieć dwa w jednym bo i ziemniaki i pizzę....szczyt szczęścia  :)

pizza z ziemniakami jest super , nie ma co ukrywać , że jest starzałam w dziesiątkę , trochę chyba bardziej nazwałabym ją  tartą  a nie pizzą , ale smak super , dziś jadłam na zimno i smakowała mi równie dobrze jak wczorajsza ciepła.

moja pizze zawsze robię na "oko" ale pewnie kazda z Was na  swój wypróbowany przepis na pizze ,
 swoja robię tak...
 że rozpuszczam paczkę drożdży w szklance ciepłego mleka z szczyptą cukru, dodaje 2 łyżki oliwy , i mąkę , ile zabierze , ok 400dk, kiedy ma juz odpowiednią konsystencje zostawiamy  do wyrośnięcia w ciepłym suchym miejscu , jak podwoi objętość to , rozciągam na plaskiej, kwadratowej   blaszce tak na 1 cm wysokości ,i dopiero teraz solę całość po wierzchu ciasta , następnie na połowę układamy pokrojone bardzo cienko plastry surowego ziemniaka , na to pokrojona cebulę , polałam oliwą,  wszystko, posypałam ziołami i  nie mogłam sie nie  pokusić , żeby nie dać na to sera ( w wersji oryginalnej nie ma ) , więć na wierzch jeszcze serek poszedł,...
druga połowa pizzy była juz klasyczna , obłożona sosem pomidorowym , boczkiem , papryką , serem i ziołami , piekłam w 200s ok 40 min

obie smakowały  genialnie , chyba juz wiem czym ugoszczę znajomych na następnej kolacji

dzięki Kass....:)


tu wersja klasyczna :) a zaraz poniżej z  ziemniakami i cebulą , którą się częstujecie? POLECAM

3 komentarze:

  1. No to już wiemy, na który blog zaglądasz codziennie:) ja do Kasi też codziennie zaglądam, bo lubię je ciepły klimat i na nasze zaprzyjaźnione zresztą też, a o których mówię wiesz:) Ta pizza mnie też kusi,a le z nią się jeszcze wstrzymam, bo na razie zachwycamy sie po prostu zwykłą pizzą na niezwykłym cieście Jamiego:) ....ale nie powiem, ze wyglad Twojej nie kusi:) wielki buziak Kochana :) Jola

    OdpowiedzUsuń
  2. Isa fajnie że smakowała ta z ziemniakami, cieszę się bo nam tez przypadła do gustu... na pewno co jakiś czas będę ją piekła bo mam w domu ziemniakożerców:)))
    całusy:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. No no Iza, zrobiłaś pizze dla całego wojska :D taaaaaka wielgachna! :) nigdy nie jadłam z ziemniakami, ale zawsze musi być ten pierwszy raz prawda? :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń